Spring mail

by - 4:23 PM

 
(Of course I changed the address of my penpal, I don't share this kind of information on the web...)

En ce moment, mes enveloppes de printemps prennent des airs de cerisiers japonais en fleurs.
Ici j'ai choisi une enveloppe rose sur laquelle j'ai réalisé un collage de papiers déchirés et j'ai laissé quelques nuages s'envoler pour donner du rythme à l'ensemble. Et pour finir j'ai décidé d’utiliser le même timbre au fond gris-beige pour rester dans une tonalité douce.
- - -
At this moment, my spring envelopes are like the Japanese cherry blossoms.
Here, I chose a pink envelope on which I made a collage of torn papers and I used some clouds to give rhythm to the whole. And finally I decided to use the same stamp with a tone gray-beige for staying in a soft tone.


Et puis comme toujours mes courriers sont l’occasion de jouer avec les couleurs et de réaliser de petits emballages, parce que j'aime réveiller l'enfant qui sommeille en nous et qui se réjouit toujours d'ouvrir de petites surprises.
- - -
And as always my mail is the opportunity to play with colors and make small packages, because I like to wake up the child in us and which rejoices to open simple little gifts.

Et vous comment réveillez-vous cette part d'enfance ?
- - -
And you, how do you do for wake up this part of childhood ?

You May Also Like

9 Comments

  1. Really loving those little clouds on the envelope. <3

    RépondreSupprimer
  2. Ah c'est tellement doux, calme, pretty j'adore ton thème choisi c'est dans mes cordes ;) Merci encore, xx

    RépondreSupprimer
  3. C'est si joli ! J'adore cette association de couleurs !

    RépondreSupprimer
  4. These are so pretty! I wish I could make pretty things like these as well.

    RépondreSupprimer
  5. Celine, sooo pretty! Love the colors and the theme!

    RépondreSupprimer
  6. At first I thought this was a new set of mood papers you were going to sell in pink! I nearly fell out of my chair! Such a beautiful selection of paper!! The set is so very lovely!

    RépondreSupprimer
  7. Yeka ::: muchísimas gracias!

    Sarah ::: Me too, I love very much these small clouds !

    Harmony and design ::: muchísimas gracias!

    Nadia Chougui ::: oui c'est une manière très agréable et très rapide de décorer une enveloppe, et tu peux recycler des chutes de papiers !

    Laurence W ::: merciii beaucoup :)

    Elle ::: few collages of paper, you'll see it's easy and it can decorate all kinds of envelopes !

    yoojin ::: thank you very much !

    e219thpl ::: hello Missy, thank you so much and now... there is a pocket of a Pink mood Papers in the shop :)

    RépondreSupprimer